Retningslinjer for
DHE Træf deltagere

Tak for din interesse og deltagelse ved et DHE Træf- Vi glæder os meget til at byde dig velkommen og gør os umage for at give dig en rigtig god oplevelse!

Da vi er mange folk på pladsen er det vigtigt at alle er bekendte med et fåtal af regler som vi mener danner rammen om et succesfuldt træf. Vi beder dig derfor læse nedenstående retningslinjer grundigt igennem, og er der info du ikke forstår, eller har du spørgsmål så bedes du rette henvendelse til foreningdhetraef@gmail.com

Vi bestræber os altid på at give dig den bedste oplevelse til DHE Træf.

Derfor står vores sekretariat klar til at hjælpe dig hvis du har spørgsmål.

HVEM KAN DELTAGE:

Du kan deltage uanset om du er medlem af en DRF klub eller ej, uden risiko for eksklusion. Læs evt. DRF reglement punkt. 22.7 Du kan også deltage til træf uanset om du er barn eller voksen, og uanset hesterace

ANKOMST M. HEST:

Ankomst kun i det for træffet angivne tidsrum. Følg skiltene til aflæsningspladsen. Du anvises indkvartering til både din hest og dig selv. Infomateriale udleveres ved ankomst.

ANKOMST/INDKVARTERING AF CAMPISTER:

Ankomst kun i det for træffet angivne tidsrum. Infomateriale udleveres ved ankomst.

Parkering: Parkering kun tilladt i vores P-områder. Der anvises p-plads af vores DHE-hjælpere.

OVERNATNING OG FORPLEJNING:

Al overnatning på eget ansvar, overnatning i eget medbragt udstyr. Du vælger din forplejning i tilmeldingen senere op til træffet. Måltider afvikles i henhold til dagsprogram og tidsplan for det enkelte træf. Overnatning i telt, campingvogn og trailer tilladt.

Dyrene til DHE Træf

GENERELT OM ALLE DYR PÅ PLADSEN:

Alle dyr på pladsen skal kunne håndteres på almindeligt dagligdags niveau og må ikke udgøre fare for andre dyr eller mennesker.

Heste med udfordrende adfærd eller gamle mønstre er velkomne efter speciel aftale med DHE Træf Teamet. Dog bør du til enhver tid vurdere om din hest er mentalt klar til opgaven- det forventes altid at hestens ve og vel er sat for egne ambitioner.

Alle dyr skal være sunde og raske ved ankomst til pladsen.

Alle dyr skal være forsikrede iht. gældende lovgivning. Vaccine anbefales men er ikke et krav – er du i tvivl om hvad det har af betydning for dig så konsulter egen dyrlæge. DHE Træf fralægger sig ethvert ansvar for skader påført på dyr, mennesker og udstyr.

HUNDE:

Hunde er velkomne både som besøgende gæst, eller hos de overnattende deltagere. Hunde føres i snor på pladsen. Hundens overnatning er tilladt i telt eller bil, dog ikke udendørs i teltområdet af hensyn til evt. gøen. Hunden skal være almindeligt socialiseret til andre hunde og dyr i øvrigt. Efterladenskaber opsamles og smides i dertil egnede skraldespande.

HESTE:

Der skelnes ikke imellem pony og hest i deltagelse af aktiviteter og tilmelding.

Vi som arrangør ligger stor vægt på at fomridle en sport som tilgodeser hestenes velfærd. DERFOR opfordrer vi til at du som deltager lave nøje overvejelser for din hests fysik når du vælger klasser. Her kan et varieret klasse valg betyde god adspredelse for hesten, istedet for en ensartet klassevalg som kan trætte hesten.

Hestens alder refererer til hestens faktiske alder. Heste, som er fyldt 2 år, er velkomne på pladsen for at opnå miljøtræning.

  • Heste som er fyldt 3 år, kan kun deltage i klasser fra jorden og kan ikke rangeres. Max 2 klasser på 1 dag, og ialt 4 klasser fordelt på hele træffet. En 3 års må starte begynder/let klasser.
  • Heste som er fyldt 4 år, kan deltage i både discipliner fra jord og ryg, dog maks. middelniveau og kan kun rangeres i klasser fra jorden. Max 2 klasser på 1 dag, og ialt 5 klasser fordelt på hele træffet. En 4 års må starte begynder/let/øvet/Level 2 fra jorden, og kun begynder/let/level 1 fra ryggen.

  • Heste som er fyldt 5 år kan frit deltage i discipliner fra ryggen og fra jorden, og kan rangeres i begge.

  • Heste med tidligere udfordrende adfærd og som vurderes klar til opgaven er velkommen. Disse heste mærkes op med “Grøn Sløjfe” for ekstra hensyn. Har du spørgsmål eller ønsker du yderligere hjælp fra teamet, tilføjes dette på tilmelding, samt evt. henvendelse til foreningen på 40523956

  • Hesten må kun starte 3 klasser pr. dag i alt, på tværs af alle konkurrencer til træffet, og samlet 8 klasser fordelt over hele træffet

  • Heste må max starte 2 rideklasser pr dag.

    HINGSTE:

    Hingste er velkomne. Alle Hingste skal være normalt håndterbare og udvise forsvarlig adfærd. Hingste skal stå forsvarligt på pladsen, i dertil indrettede områder, som aftales særskildt med ejer. Ejer bedes rette direkte henvendelse pr mail til DHE teamet for optimal placering i staldplanerne. Alle Hingste skal mærkes med “Blå Sløjfe” under deltagelse samt på paddock/boks så det tydeligt fremgår for andre deltagere.

    OPSTALDNING:

    Heste opstaldes udendørs i anviste enkelt paddocks på græs, dette er inkl i prisen for hest. Hegnsmateriel til Paddock skal medbringes

    Boks kan tilkøbes ved henvendelse til Foreningen.

    Hø kan tilkøbes.

    Hele Baller kan bestilles.

    Har din hest i øvrigt specielle behov eller ønsker du at have paddock sammen med dine staldkammerater tager vi gerne højde for dette så vidt muligt! Anfør i kommentar feltet ved tilmelding.

    HEGNSMATERIALE TIL PADDOCK:

    Sikkerheden er vigtigst – derfor skal du tage rigeligt hegn og pæle med. Husk at du måske skal ha flere tråde på dit hegn-så husk at tage samme antal ledhåndtag med. Hegnspælene skal være plastik eller træ- dvs TENTOR stål IKKE tilladt! Husk rigeligt med isolatorer.

    Ønsker du ikke at medbringe egenhegn kan du booke en færdigt opsat paddock på stedet.

    Generelt:

    UDMUGNING HØ OG HALM:

    Alle er ansvarlige for udmugning af egen boks og/eller fold! Da vi forhåbentligt har rigtig mange besøgende gæster i løbet af dagene ser vi gerne at alle bokse og folde holdes præsentable, og rengjorte, HUSK at sørge for din hest har vand hele tiden! OBS: Udefolde SKAL udmuges. Vil du undgå ventetid på trillebøre og grebe så medbring hjemmefra. Der er strøm på alt hegn, har din hest brug for specielle forhold medbring da selv ekstra batteri-elhegn.

    TILMELDING OG BETALINGSREGLER:

    Tilmelding via Sporti.dk

    Ved framelding efter tilmeldingsfristens udløb refunderes 50% af plads bookingen.

    BOKS BETALING REFUNDERES IKKE. KLASSE BETALING REFUNDERES IKKE.

    Omrokering af tilmeldte klasser kan foretages indtil 14 dage før arrangementet. Ved framelding af enkelte klasser efter tilmeldingens udløb refunderes betaling ikke.

     

    INSTRUKTØR / OPEN DELTAGELSE:

    Open deltager er betegnelsen på en Professionel. En deltager er professionel når vedkommende underviser eller træner heste mod betaling. Open deltagere konkurrerer kun imod andre Open deltagere i særskilt rangering. OBS: der kan kun rangeres hvsi der er min. 3 tilmeldte Open deltagere i samme klasse.

    HJÆLP PÅ KONKURRENCE BANEN:

    I let klasser er hjælpeheste tilladt med på banen. I øvrige klasser deltager ekvipagen alene på banen, er der brug for hjælp ved eksempelvis seperationsangst eller ung rytter, noteres i kommentarfeltet. Forekommer akut behov under Træf dagene meddeles det i sekretariatet.

    DRESSCODE:

    Vi ligger op til at der gøres noget særligt ud af påklædningen! For at give tilskuerne noget ekstra at se på skal følgende dresscode overholdes: Generel Dresscode med mindre andet er anvist for den enkelte klasse: Lang buks eller lang nederdel. Top med ærmer som minimum skjuler skuldre. Lukkede sko ved håndtering af heste alle steder på pladsen!

    Følgende klasser med speciel Dresscode:

    AGILITY/TRAIL:

    Udklædning er tilladt!

    RANGERING:

    Der rangeres for hver 3 deltagere til og med 5. plads. OPEN deltagere rangeres i egen række, hvis de er placeret i top 3 totalt i klassen. Der rangeres ikke i følgende klasser; AID klasser, Show klasse HiH Fundament klasse HiH Harmoni klasse Håndhest klasse Agility og Trail Barn.

    Ved discipliner med mindre end 3 deltagere på et niveau, rangeres niveauerne mod hinanden, bedømt ud fra procent.

    AFLYSNING AF KLASSER:

    Klasser aflyses som udgangspunkt ved mindre end 3 startende.

    STARTLISTER:

    Startlister offentliggøres og rundsendes til gennemgang efter tilmeldingsfristens udløb. Kommentarer hertil fremsendes pr mail. Deltagere er selv ansvarlige for at de er placeret i de korrekte klasser. Der kan ændres i startlister indtil 14 dage før det pågældende arrangement. Så vidt muligt tages højde for at en deltager kan starte i 2 klasser som foregår sideløbende på to baner. Bliver deltageren forsinket og ikke når til start gives mulighed for at starte sidst i klassen – deltageren skal henvende sig direkte til dommeren!

     

     

    UDSTYR:

    Vi anbefaler til enhver tid brug af ride hjelm. Ride hjelm er påbudt for unge under 18. Hvis ikke andet fremgår af klassebeskrivelsen, må der benyttes valgfrit udstyr. I klassebeskrivelserne står anbefalet udstyr beskrevet. I løsarbejdsklasserne må hesten bære en snor om halsen og/eller en grime uden tov i. Al udstyr skal tilgodese hestens ve og vel og bruges derudfra med mindst mulig gene for hesten. DHE Træf Teamet forbeholder sig ret til at råde og vejlede hvis vi vurderer at udstyr bruges forkert eller ikke er passende til ekvipagen. Opleves der uheldig brug af udstyr, bedes man kontakte sekretariatet, hvorefter en fra teamet vil vurdere situationen.

    Vi forventer at der udvises hjælpsomhed, forståelse og godt sportsmandskab.

    DET MED SMÅT:

    DHE Træf teamet forbeholder sig ret til at rådgive, vejlede samt i sidste instans bortvise dyr eller mennesker med uhensigtsmæssig adfærd på pladsen. – Dommere forbeholdes ret til at stoppe et ridt på banen hvis det vurderes, at udstyr eller hjælpere bruges overdrevent. – Al færden og ophold sker på eget ansvar for både personer og dyr. DHE Træf Teamet og bestyrelsen for foreningen for DHE Træf, hæfter ikke for skader opstået på deltageren, tredje mand, dyr, eller personligt udstyr.

    OPRYDNING PÅ PLADSEN OG HJEMREJSE:

    Vi henviser til at alle benytter de opstillede skraldeposer i konkurrence- udstiller- og campist område.

    Startnumre afleveres i sekretariatet, ved bortkommet start nummer faktureres 150kr

    Søndag morgen serveres fælles morgenmad, hvorefter vi ved fælles hjælp for ryddet en helt masse op, pakke telte ned, pakke borde bænke og baner mv. Kl 11.00 serveres ”Gå hjem mad”, der siges tak for denne gang – og på gensyn næste gang!

    Vi glæder os til at se dig til et fantastisk arrangement!

    De varmeste hilsner,

    Bestyrelsen for Foreningen for DHE Træf og DHE Træf Teamet